Partner strategiczny

 

Misja Study Tour, Gdynia 2019

Druga edycja Misji Study Tour w Gdyni

Misja Study Tour dla zagranicznych dziennikarzy i kontrahentów

W Gdyni, podczas Targów WIATR i WODA, potencjał polskiego przemysłu jachtowego poznawali uczestnicy drugiej edycji Misji Study Tour, organizowanej przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wzięli w niej udział przedsiębiorcy i dziennikarze czołowych mediów branżowych ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Chin i Stanów Zjednoczonych Ameryki, m.in.: Sail Magazine, Yacht and Sea, Soundings Trade Only, IBI Magazine, Asia-Pacific Boating, Ocean Way, Yacht Style, the UAE News i Fragrant Harbour.

Goście odwiedzili stocznie jachtowe Galeon, Conrad, Sunreef i żaglownię Sail Service oraz uczestniczyli w licznych spotkaniach biznesowych na Targach, w tym z Sebastianem Nietupskim, Prezesem Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego POLSKIE JACHTY. Uczestnicy Misji wzięli udział w testach jednostek żaglowych: NFun 30, Maxus 24 evo, Caravela 950 (jacht, na którym Rafał Moszczyński wyruszy w samotny rejs dookoła świata, by uczcić historyczny wyczyn Henryka Jaskuły sprzed 40 lat), Albatros 4.30 oraz katamaranu Nawiatr N700K. Przetestowali również jednostki motorowe: Balt Tytan 918, Parker 110 Monaco (zdobywca nagród Best of Boats na Targach w Berlinie w 2018 r. i Jacht Roku w Polsce 2019), Parker 850 Voyager, Northman 1200, Baltica 660 weekend, Diamond 550, Eagle One, Enigma 26GT, Musica 71 i Tender 740. Uczestnicy Misji, na specjalne zaproszenie firmy Sunreef Yachts, spotkali się z byłym Prezydentem RP Lechem Wałęsą, który przybliżył gościom historię polskich stoczni.

Podczas Targów odbyła się też konferencja prasowa dla rodzimych mediów „Siła
i potencjał polskiej branży jachtowej. Elementy rządowego programu wsparcia branży na rynkach zagranicznych”. Poświęcona była dotychczasowym osiągnięciom polskiej branży przemysłu jachtowego, pozycji Polski w europejskim przemyśle jachtowym, założeniom Branżowego Programu Promocji – Brand dla sektora polskich jachtów i łodzi oraz roli targów żeglarskich w promocji oferty przemysłu jachtowego.

Misja Study Tour jest częścią programu Brand wspierającego 12 najbardziej perspektywicznych i innowacyjnych branż polskiej gospodarki, w tym oczywiście przemysł jachtowy. Polskie firmy, po latach budowania silnej pozycji na rynkach europejskich, aktualnie prowadzą ekspansję na rynki pozaunijne – Rosję, ZEA, Stany Zjednoczone, Chiny oraz Australię. Polski rząd wspiera te proeksportowe działania na kilka sposobów. Oprócz misji Study Tour, na najważniejszych targach zagranicznych organizowane są także polskie stoiska narodowe, na których można uzyskać szczegółowe informacje dotyczące firm z branży jachtowej w Polsce. Dodatkowo powstał film w technologii 360 stopni prezentujący w efektowny sposób polskie jachty i łodzie motorowe, zarówno na wodzie jak i w czasie procesu produkcyjnego.

Realizatorem programu Brand jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która merytorycznie współpracuje w tym zakresie z Polska Izbą Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych POLBOAT.

Polski rynek stanowi znaczącą część rynku światowego, zwłaszcza w najbardziej popularnym segmencie jachtów motorowych od 6 do 9 m długości z silnikami zaburtowymi. Polska jest w tej dziedzinie europejskim liderem i drugim producentem na świecie po USA. Tego typu łodzie i jachty żaglowe produkowane w Polsce stanowią o sile naszego przemysłu. Ponadto, Polska jest producentem luksusowych jachtów motorowych powyżej 9 m długości i cenionych na świecie, luksusowych personalizowanych katamaranów – prawdziwej wizytówki branży. Polski przemysł jachtowy to ok. 1 000 firm, w których znajduje zatrudnienie ok. 40.000 pracowników. Roczny potencjał polskich stoczni szacuje się na 22 000 jednostek.

Dziękujemy za udział w naszym międzynarodowym wydarzeniu branżowym!